Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 19, 2011

Sedih..Terkilan..

Maaf la kalo tread kali nie agak touching skit. Dah tak tau nk luah macam mane..


"Sayang, malam nie syadah takde kat umah..mayB sampai kul 8 ke 9 mlm kot.."


Bulan nie anakku sudah berumur 10 bulan++. Nur Rosyadah semakin ligat dan aktif explorer segala benda dalam rumah tue. Kadang2 tue letih jugak nk layan kerenah si kecik tue..tapi bila tgk syadah tido sayu je hati nie. Mesti cium2 pipi syadah yg tembam tue. 
Kami pulang lewat mlm td selepas tgk wayang, aku yg gian nk tgk wayang sbb da lame sgt tak tgk. Sampai jer rumah da dengar tangisan mendayu Rosyadah yg merindui ibu nya. Tapi aku tak terus pegang syadah sbb badan tak bersih lagi. Terus aku capai tuala dan mandi. Kemudian, suami ku memujuk rosyadah dari terus menanges. Selepas selesai mandi, aku terus dapatkan rosyadah.." cian anak ibu..bucuk nyer..meh ibu lap badan anak ibu yea..". aku segera menukar kan lampin serta baju tidur lengan panjang rosyadah. "Aik..napa kaki anak ibu hitam2 nie..warna macam lebam.."jantung ku berdegup.."Takpe..ibu cuci dengan sabun dulu yea..". Rupanya kaki syadah hitam sebab merangkak merata-rata. Siap aku tukarkan baju rosyadah, aku susukan syadah..
Syadah menyusu dengan penuh dahaga seolah2 memang menunggu ku utk susukan nya. "Cian anak ibu yea.."
Badan aku letih dan mengantuk..syadah tak tidur lagi. 
Bangun jer pagi aku lihat rosyadah tido lena di sisiku. Tak tahu jam berapa aku tertidur. Aku bergegas bersiap pagi nie da trus gerak ke UPM. Sempat aku cium rosyadah sebelum bergegas ke kereta. Dari luar pintu rumah aku masih dengar tangisan Rosyadah seolah-olah tak mahu melepaskan ku dari dakapan nya.
Anakku, tunggu ibu balik petang ni yea..

No comments:

Post a Comment